Je hebt vol enthousiasme gewerkt aan jouw boek en het is eindelijk gepubliceerd. Misschien denk je dat het nu af is en je achterover kan leunen, maar dat is niet het geval. Een belangrijke stap die vaak vergeten wordt, is de marketing voor je boek. Marketing is enorm belangrijk voor het succes van jouw boek en in deze blog vertellen we waarom.
Verhoog jouw zichtbaarheid
Marketing helpt je om jouw boek onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Door middel van advertenties, recensies, blogposts en social mediamarketing bereik je potentiële lezers. Het vergroten van de zichtbaarheid van jouw boek verhoogt de kans op verkoop.
Gericht bereik
Doordat je gericht kan adverteren en bloggen over jouw boek, bereik je ook een specifiek publiek. Hierdoor vergroot je de kans dat mensen die geïnteresseerd zijn in het boek geïnteresseerd raken en het boek daadwerkelijk kopen.
Bouw een fanbase
Marketing helpt je om een fanbase op te bouwen. Mensen die geïnteresseerd zijn in jouw boek, schrijven zich bijvoorbeeld in voor jouw nieuwsbrief of volgen jouw social media. Door regelmatig berichten te delen over jouw boek, blijven deze fans op de hoogte en verzamel je al snel een groep mensen om je heen die jouw boek onder de aandacht brengen bij hun eigen volgers. Het voordeel van Boekfunding is dat je tijdens een crowdfunding al bouwt aan deze fanbase.
Positionering
Via marketing kan je ook de positionering van jouw boek bepalen. Gebruik de taal en de verhalen die bij jouw doelgroep passen. Door jouw boek op de juiste manier te positioneren, trek je de juiste doelgroep aan en vergroot je de kans op succes.
Verstevig je boekmerk
Met marketing verstevig je het boekmerk. Je kan de naam van jouw boek rechtstreeks koppelen aan de beleving en emotie die past bij het thema of onderwerp van jouw boek. Hierdoor zorg je ervoor dat mensen het boek onthouden en aanbevelen aan anderen.
Marketing boek
Marketing is van cruciaal belang bij het succes van jouw boek.